Vraag je je af wat het aantal LinkedIn views inhoudt? Wat het betekent dat jouw update 100 of 1.000 keer ‘gezien’ is? Is het iets wat jouw aandacht verdient omdat het aantal views een graadmeter is van jouw bereik op LinkedIn? Of is het slechts een vanity metric?
Lees verderWaarom je per direct moet stoppen met contrasteren
Het ergste wat je kunt doen als je in gesprek bent met iemand is contrasteren. Zeker als er sprake is van een conflict.
Lees verderVerhalen vertellen met een 1-2-3tje – zo simpel kan storytelling zijn
Storytelling. Een marketingwoord voor iets dat we al eeuwenlang doen. Elkaar verhalen vertellen. Volgens de storytelling experts moet een verhaal engaging zijn: “very attractive or pleasing in a way that holds your attention”. Of als de deskundige in de neuromarketing hoek zit: je primitieve brein in vuur en vlam zetten (lees: jouw koopknop indrukken).
Lees verderWaarom SEO hetzelfde is als alle andere marketing
Zowel offline als online kunnen niet zonder jouw commitment. Daarom is SEO hetzelfde als alle andere marketing. Je zult hoe dan ook moeite moeten doen om ‘jouw mensen’ te bereiken.
Lees verderWanneer kun je experts (niet) vertrouwen?
Waarom heeft Daniel Kahneman, een pionier op het snijvlak van psychologie en economie, een gezond wantrouwen tegen (zelfbenoemde) experts? Omdat ze, net als ‘gewone’ mensen, nauwelijks oog hebben voor wat ze NIET weten.
Lees verder