Het zal niemand opgevallen zijn, maar de klad zit erin. Al maandenlang heb ik geen nieuwe blogs geschreven. Ja, wel voor klanten, maar niet voor m’n eigen website. Druk, druk, druk inderdaad. Alleen, dat was het voorheen ook en tóch blogde ik. Wat is er aan de hand? Word ik nu dan eindelijk, net als zoveel anderen, getroffen door blog-moeheid?
Waarom ik schrijf
Ik schrijf omdat ik graag schrijf. Ik doe aan SEO omdat ik SEO leuk vind. Schrijven over SEO is echter wat anders. Niet dat ik dat nooit gedaan heb, integendeel, kijk maar:
- Zoekwoorden onderzoek doen
- Het hoe en wat van website optimalisatie
- Heb jij ook zo’n mooie website… zonder leads?
- SEO website onderhoud tips
- Zoekmachineoptimalisatie leuker maken, of in ieder geval makkelijker
- Waarom SEO hetzelfde is als alle andere marketing
- Een SEO strategie die werkt
- Wat zijn dé 3 SEO tips die ik zou geven?
SEO is NIET leuk
Het punt is dat er nogal wat mensen zijn die SEO alles behalve leuk vinden en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Blogs die erover gaan worden al snel als te ingewikkeld bestempeld. Zodra er meer dan één vakterm in staat, wordt de neus afwijzend opgetrokken. Al dat jargon, dat begrijpt toch niemand?

Door die bril naar je eigen blogs kijken, kan trouwens heel nuttig zijn. We ontwikkelen tenslotte allemaal blinde vlekken voor ons eigen vakgebied. Dus ja, ook als ik naar mijn blogs over SEO kijk, dan is er wat dat betreft nog wel wat te verbeteren.
Maar het is lastig, omdat een blog waar de één laaiend enthousiast meteen mee aan de slag gaat, door de ander zuchtend en hoofdschuddend terzijde wordt geschoven. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Al heb ik wel de indruk dat er aanzienlijk meer mensen zitten te zuchten en hoofdschudden 😉
Het maakt niet uit
Een andere indruk die ik heb, is dat het niet uit maakt hoe plat je het slaat, zoals ik in deze blog gedaan heb. Een intense antipathie is als een driedubbele kasteelmuur: zo goed als ondoordringbaar.
Alleen iets uitzonderlijks kan er (tijdelijk) een gat in slaan. Wat dat uitzonderlijke is, verschilt ook nog eens per persoon en voordat je het weet is die muur zó weer dichtgemetseld. Te veel jargon gebruiken, heeft zo’n metseleffect.
Dus?
Dus schrijf ik een blog over SEO die gaat over een hekel hebben aan SEO. Een insteek die mij niet vreemd is. Er zijn tenslotte -tig mensen die een hekel hebben aan online marketing en daar is SEO een onderdeel van.
En verder?
Verder niks. Ik ga niet roepen dat je er iemand voor moet inhuren. Niks geen linkjes naar m’n dienstverlening. Waar ik m’n blog al mee begon: druk zat. Wat een goede reden kan zijn om niet (meer) aan SEO te doen of om niet (meer) te bloggen, in ieder geval voorlopig: je hebt al meer dan genoeg werk.
Maar als ik moet kiezen tussen geen leads binnenkrijgen of regelmatig “nee” moeten zeggen, dan kies ik toch voor dat laatste. Waar ik ook nog eens collega-ondernemers blij mee maak 🙂
Geef een reactie